COVID-19 - Турция
Информацията е актуална към 16.10.2020!
COVID 19, ВАЖНА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПОЧИВКА В ТУРЦИЯ С ТЕЗ ТУР И ЧЕСТО ЗАДАВАНИ ВЪПРОСИ
Във връзка с разпространението на COVID-19 и съществуващата по света пандемия, моля, отделете време, за да се запознаете с информацията по-долу:
- Задължителен ли е PCR теста ?
На 31.08.2020 г. със заповед на Министъра на здравеопазването на България се отмени предписанието за 14 дневна карантина след завръщане на българските граждани от Турция. Лицата, които пристигат в България от Турция се допускат на територията на страната без да е необходимо да представят документ, показващ отрицателен резултат от изследване по метода на полимеразно верижна реакция за доказване на COVID-19 и няма да бъдат поставяни под карантина. Пристигащите от чужбина в Турция ще бъдат преглеждани за симптоми, характерни за COVID-19 на летището. Информацията за контакт на пристигащите ще бъде записана в раздела за влизане на граница в системата за управление на общественото здраве (HSYS). Лицата, които нямат никакви симптоми, свободно ще преминат границата. Лица със симптоми и подозрение, че имат COVID-19, първо ще бъдат изпратени в отделението за изолация на летището, а оттам в болница, определена от регионалното здравно управление на съответните градове.
- Къде трябва да нося маска в Турция ?
Като част от мерките срещу разпространението на COVID-19, на 08.09.2020 г турските власти издадоха заповед за задължително носене на маски на закрити и открити обществени пространства. При неспазване на мярката, се предвижда глоба в размер на 1000 турски лири или приблизително USD 135. Правилото важи за туристи, които се намират извън територията на хотелските комплекси. За гостите на хотелите, мярката е единствено с препоръчителен характер.
Маските са задължителни в закрити помещения, по време на полет и трансфер.
На откритите пространства по територията на хотелите, включително край басейна и на плажа маските рядко са необходими, тъй като управата на всеки хотел има грижата редовно да дезинфекцира пространствата и съоръженията си.
- МЕРКИ ЗА БЕЗОПАСНОСТ НА ЛЕТИЩЕ АНТАЛИЯ
С настоящата пандемия, авиацията и летищата приеха всички необходими предпазни мерки, за да се сведе до минимум рискът от разпространение на вируси и да се постигне максимално ниво на безопасност на пътниците.
Летище Fraport TAV Antalya е едно от първите летища в Турция, което получава пандемичното удостоверение на Генерална дирекция "Гражданска авиация",
Турция. Този документ накратко разглежда всички свързани с безопасността мерки, които са внедрени на летището, за да позволят ефективен рестарт на авиационните операции и поддържане на доверие на персонала и пътниците в съответствие с изискванията за безопасност. Всички представени мерки са деликатно планирани, обработени и изпълнени на терминалите на летището.
Ето няколко от по-важните точки в документа:
- и на пристигащи и на заминаващи се прилагат всички мерки за дезинфекция;
- навсякъде са поставени безконтактни дезинфектанти;
- при пристигане и заминаване се извършва измерване на температурата чрез термални скенери;
- задължително е носенето на маски на територията на летището;
- задължително е да се спазва социална дистанция, като за целта навсякъде са разчертани ограничителни ленти;
- местата за сядане са ограничени с цел спазване на соц. дистанция и се дезинфекцират след всяко ползване;
- бординг и дебординг зоните се дезинфекцират регулярно;
- всички бюра за посрещане на туристическите компании са с осигурена плексигласови бариерни стъкла, извършва се регулярна дезинфекция и е задължително да се спазва социална дистанция и да се носят маски; - забранени са вестници и списания, както и хартиени менюта в заведенията;
Правила и мерки по време на трансферите на TEZ TOUR в Анталия
Споделяме информация с подробности за работата на нашата компания през периода COVID-19:
- Целият персонал на компанията е преминал хигиенно обучение;
- Служителите се проверяват за здравословното им състояние всеки ден;
- По време на посрещането на летището, за гостите е осигурен дезинфектант за ръце;
- Всеки наш гост ще получи комплект от две ръкавици, две маски, 50 мл. бутилка за дезинфекция на ръце и мокра кърпа на основата на алкохол;
- Нашият персонал на летището, водачите на трансфери и шофьорите на автобуси съдействат на гостите с багажа, носейки маски и ръкавици за еднократна употреба.
В транспортните средства са предприети следните мерки:
- На входната врата има стикер с изображението на маска - носенето на маска по време на трансферите е задължително;
- На видимо място в автобуса / колата ще бъде поставен информационна табела с мерки, предприети за борба с коронавируса;
- Налични са дезинфектанти за ръце с 70% алкохол във всички автобуси и автомобили.
- Транспортната компания разполага със сертификат за хигиена, който ще се актуализира ежемесечно.
- Всички наши шофьори са инструктирани относно правилата за хигиена.
- Автобусът / автомобилът се дезинфекцира и проветрява след всяка програма и трансфер.
- В градска среда автобусът ще бъде до 100% запълван, в извънградска среда - до 50%-70%
Общи принципи, установени от Министерството на туризма в Турция за хотелите с цел осигуряване на безопасен престой на гостите.
- Необходимост да се спазва социална дистанция (1 м-1,5 м) и да се информират гостите за това чрез установяване на специални знаци или маркировки
- Инсталиране на средства за дезинфекция на ръцете в обществените зони в целия хотел
НАСТАНЯВАНЕ НА ГОСТИТЕ
- При регистрация на гостите на рецепцията, се предоставя информация свързана с мерките срещу Covid-19.
- Обработка с дезинфекциращи средства на ръчни чанти, колички и подобни материали
- Контролни бариери и социална дистанция на рецепцията
- Контрол на телесната температура
- Наличие на средства за дезинфекция на ръцете
- Осигуряване на безплатни маски и ръкавици (по преценка на администрацията на хотела)
- Безопасно придружаване до стаите.
ОБЩИ ЧАСТИ
- Предупредителни знаци и изображения на мерките във връзка с Covid-19 в целия хотел
- Ежедневна обработка на цялата територия с дезинфекционен спрей-пулверизатор.
- Ограничаване на броя на седящите места с максимум 1 семейство на една маса.
- Организация на разстоянието между масите от 1,5 метра
- Задължително носене на текстилни маски и ръкавици при обслужване
- Осигуряване на територията на басейните на най-малко 1,5 метра между шезлонги и чадъри и провеждане на ежедневни дезинфекционни процедури.
- Осигуряване на контрол върху носенето на маски и ръкавици на персонала, работещ в баровете
- Предоставяне на контролни бариери в бара
- Наличие на средства за дезинфекция на ръцете
- Организация на разстоянието от 1,5 метра на плажа
РЕСТОРАНТИ – БАРОВЕ
- Персоналът е с маски и ръкавици и/или защитен шлем
- Редовна ежедневна обработка на всички ресторанти и барове с дезинфекционни помпени пръскачки
- Осигуряване на средства за дезинфекция на ръцете в ресторанти и кухнята при входа и на изхода.
- Шведска маса - сервиране на ястия от персонала, осигуряващи елиминирането на контакта на гостите със сервизни лъжици и щипки.
- Социално разстояние между масите.
- Айран, плодови сокове и подобни напитки няма да се предлагат при условия за самообслужване в общите части и ще бъдат сервирани на масата на гостите от персонала.
- Набори за сол и пипер ще бъдат заменени с хартиени за еднократна употреба
- Подреждане на лъжици, вилици и ножове в хартиени опаковки
- След хранене, почистване и дезинфекция
КУХНЯ
- Дезинфекциращ тунел на входа на кухнята.
- Приемането на храна от доставчици в кухнята ще се извършва чрез преминаване на кутии и метални опаковки през дезинфекциращ тунел.
- Специална хигиенна обработка на плодове и зеленчуци преди готвене или сервиране
- Съответствие с необходимата топлинна температура в нагревателите на шведската маса.
- Задължително използване на калцуни и шапки
- Задължително използване на пречистватели на въздуха на местата за готвене.
- Приготвяне, сервиране и съхранение на храната в съответствие с правилата
- В снек баровете, A la Carte ресторантите, намаляване на броя на местата с 50% и поддържане на социално разстояние
- Дезинфекция след обслужване
БАСЕЙНИ – ПЛАЖ - ЛУНА ПАРК - АКВАПАРК И АМФИТЕАТЪР
- Осигуряване на достъп до информация за състоянието на водата в басейна (температура на водата, нивото на хлор)
- Прилагане на правилото за дистанция от 1,5 метра за шезлонги и чадъри около басейна.
- Изключване на контактни водни игри, състезания и подобни анимационни развлекателни програми
- Намаляване на капацитета на амфитеатъра
- Съкращаване на шоу програмите
- Дезинфекция на всички атракциони след всяка игра в Луна парка
- Спазване на социална дистанция, докато чакате на опашка в Луна парка
- Спазване на социално разстояние в аквапарка
- Дезинфекция на увеселителния парк, седалките на амфитеатъра, игралните автомати и маси с дезинфекционен спрей-пулверизатор.
- Редовна дезинфекция на тенис кортове, фитнес клубове и фитнес уреди
ПОСЕЩЕНИЕ НА SPA И ФИТНЕС ЦЕНТЪРА
- Посещения след предварително записване
- Задължително използване на ръкавици, маски и защитна шлемове от персонала
- Използване на материали за еднократна употреба
- Дезинфекция и хигиенно почистване след всяка употреба
- Ограничаване на капацитета в помещенията
- Изключване на услугите за грижа за кожата и други процедури
- Издаване на чехли, ръкавици и маски за гостите (по преценка на администрацията на хотела)
- Осигуряване на постоянна вентилация и циркулация на чист въздух
- Използване на одобрени от Министерството материали и продукти
ПОЧИСТВАНЕ НА СТАИТЕ
- Постоянна дезинфекция на коридорите
- Задължително носене на маски и ръкавици от персонала
- Дезинфекция с помпен пулверизатор-спрей след почистване
- Събиране на мръсното спално бельо в специална торби
- Опаковане след пране, съхранение и предаване на бельо в найлонови торби
- Специално за гостите в стаите има дезинфектант
- Маски и ръкавици в стаята (по преценка на администрацията на хотела)
- Специален персонал в асансьора и постоянна дезинфекция на самия асансьор.
МИНИ КЛУБ
- Предварителна резервация за посещение на мини клуба.
- Измерване на телесната температура на детето (с болезнени симптоми и с температурата над 38 градуса, детето няма да бъде допуснато в мини клуба и ще бъде извикан лекар за консултация)
- Определяне на капацитета на мини клуб в съответствие с принципите за спазването на социална дистанция (детски игрални / трапезарни маси, детски площадки, детски легла)
- Наличие на антисептици за хигиена на ръцете на входа и изхода под наблюдението на персонала на мини клуба.
- Честа вентилация на затворените пространства и проветряване.
- Общо почистване и дезинфекция на повърхностите в помещенията, съоръженията и играчките.
Обръщаме внимание на факта, че горните правила имат общ характер. Когато разработват протоколи за безопасна почивка, хотелите се опитват да изпълнят всички изисквания възможно най-точно, но също така си запазват правото да правят някои промени и допълнения. Хотелите, също така, си запазват правото да преминат през сертифициране и да получат специален документ от Министерството на туризма (HEALTHY TOURISM DOCUMENT), в който се посочва, че реалният хотел е преминал контрол и предоставените му услуги отговарят на всички необходими правила. Отбелязваме, че този сертификат не е задължителен документ и се издава при поискване от хотела. Правилата и мерките постоянно се актуализират и са възможно някои промени с оглед на актуалната ситуация свързана с разпространението на коронавирус инфекцията.
- Застраховката „Помощ при пътуване“, включена в туристическия ми пакет, покрива ли разходи свръзани с лечениие на COVID-19 ?
Всеки турист на ТЕЗ ТУР закупил туристически пакет разполага в документите си за пътуване със застрхователна полица към ЗД „Евроинс“, която покрива медицински разходи свързани с диагностика и лечение на акутни заболявания, включително за COVID-19 !Моля, запознайте се с общите условия на застрховката и с инструкциите описани във Вашата полица.
- Какво се случва, ако развия симптоми за COVID-19 и PCR тестът ми се окаже положителен ?
В случай, че турист на ТЕЗ ТУР се окаже с положителна проба за COVID-19, ще се наложи да остане в страната за лечение или допълнителен престой в резервирания хотел до получаване на отрицателна проба за вируса. Ако лицето притежава валидна застрахователна полица към ЗД Евроинс, всички медицински разходи свързани с диагностиката, евентуалното лечение и хоспитализация на лицето, ще бъдат за сметка на застрахователя, а допълнителният престой в хотела, ще бъде за сметка на хотела. Последното е валидно само в случай, че хотелът разполага с налични специални изолирани стаи предназначени за гости положителни за коронавирус. По предписание на турските власти, всеки хотел трябва да разполага с минимум една такава стая, в зависимост от големината на комплекса. ТЕЗ ТУР остава на разположение при необходимост.
Внимание: лица с положителна проба за COVID-19 няма да бъдат допускани на борда на самолета и в автобусите на ТЕЗ ТУР заради безопасността на останалите пътници.
В случай на нужда, оставаме на разположение на спешните ни телефони:
: +90 533 381 98 00 ( Emergency call center TEZ TOUR Анталия)
GSM +359894 445624 (дежурен телефон на TEZ TOUR България)
TEZ TOUR Ви пожелава здраве и спокойствие !
Анталийското крайбрежие Ви очаква за нови слънчеви емоции и морски приключения !