COVID-19 - Египет

Информацията е актуална към 30.10.2020


COVID 19 И ВАЖНА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПОЧИВКА В ЕГИПЕТ С TEZ TOUR

 

Във връзка с разпространението на COVID-19 и съществуващата по света пандемия, моля, отделете време, за да се запознаете с информацията по-долу:

 

PCR тестът е задължителен !

 

ВАЖНО ! Според официалната информация от Египетското Министерство на гражданската авиация от 01.09.2020 г. влизат в сила нови правила за влизане в Египет. Актуализираните изисквания са както следва:

 

- Без изключение, всички граждани на възраст над 6 години, които ще преминат египетската държавна граница, трябва да имат сертификат с отрицателен резултат от PCR тест, направен не по-късно от 72 часа преди пристигането, който отговаря на следните изисквания:

 

* Сертификатът трябва да съдържа точната дата и час на проведения тест;

 

* Сертификатът трябва да бъде издаден от официална лаборатория, регистрирана в държавата на произход на документа и да е подпечатан;

 

* Сертификатът трябва да съдържа информация за вида на проведения тест;

 

* Сертификатът трябва задължително да показва, че лицето е преминало RT-PCR тестване;

 

* Сертификатът трябва да бъде издаден на арабски или английски език.

 

- За пристигащите на летищата на курортните градове: сертификатът трябва да бъде качен на смартфона на туриста и да бъде предоставен оригиналът от лабораторията. Туристът трябва да има печатно черно-бяло или цветно копие със себе си с оригинален печат на лабораторията. Копията се събират на летището.

 

- Гражданите, пристигащи на летищата на курортните градове (Хургада, Шарм ел-Шейх, Марса Алам и Таба) без сертификат с отрицателен резултат от PCR тест, ще имат право да проведат PCR тест веднага след пристигането си на тези четири летища. Цената на PCR теста e $30. Заплащането се извършва на летището само в брой. Тестуването отнема около 10 минути на човек, а резултатите излизат до 12 часа. Туристите, които влизат в Египет без представен отрицателен резултат от PCR, ще бъдат изолирани от другите в специална обособена зона, където ще бъдат посрещнати от медицински екип. След провеждането на теста, те ще бъдат настанени в хотелите си, но ще се наложи да ограничат контактите си. Няма да могат да излизат извън пределите на хотела си, докато не получат своя резултат от представителя на Тез Тур. Тези туристи ще бъдат трансферирани индивидуално (възможено е услугата да се доплаща). Препоръчваме тестът на летището да се прави само при крайна необходимост, тъй като е свързан с усложнени обстоятелства Услугата е подходяща само за клиенти, които са направили своята резервация в последния момент и нямат време да се тестват предварително в България.

 

- За отпътуващите български туристи от Хургада, които желаят да си направят тест в Египет преди връщане в България, цената на PCR тест ще бъде $100 в Централна държавна здравна лаборатория. Доплащат се $25 за услугата -трансфер до лабораторията и доставяне на хартиено копие на резултата в хотела. Резултатът ще бъде готов до 24 часа.

 

- Предварително или на място е необходимо да се попълни бланка (//egypt.travel/media/2376/declaration_form.pdf), в която се изисква информация относно пътуванията на съответното лице през последните 14 дни, потвърждение за липса на симптоми през последните 14 дни, че лицето не е имало контакт с лица положителни за COVID-19, както и че притежава валидна медицинска застраховка за престой в Египет. За Ваше улеснение, документът е включен към общия пакет документи за пътуване. Можете да го попълните в самолета.

 

- В случай че турист е диагностициран с COVID-19 преди пристигането си в Египет, няма да бъде наложена глоба за хотелското настаняване, но само при условие, че туроператорът разполага с валиден положителен тест, който да изпрати към приемащата страна.

 

- Всички туристи, които пристигат с чартърни полети до курортните градове на „Чистата зона“ (Шарм Ел Шейх и Хургада) до 30 април 2021 г., получават безплатна туристическа виза, която иначе струва 25 долара.

 

Внимание ! Лица с положителна проба за COVID-19 няма да бъдат допускани на борда на самолета и в автобусите на ТЕЗ ТУР заради безопасността на останалите пътници.

 

Важно !

Предоставянето на отрицателен резултат от тест за коронавирус при завръщане в България е необходим, в случай че желаете да бъдете освободени от 14-дневна карантина. Със заповед от 31 юли местната РЗИ може да отмени издаденото предписание за поставяне на карантина на лицата, които подлежат на такава, при представяне на документ, показващ отрицателен резултат от PCR тест проведен до 24 часа от влизането в България. Ако решите да оставите тестването след завръщането си, всички туристи по програмите на TEZ TOUR могат да се възползват от преференциална цена 80 лв на човек за PCR тест в лаборатория "Рамус", в пункта им на адрес гр. София, ж.к. Дружба 1, ул. “Капитан Димитър Списаревски” 26 (недалеч от летището).

 

Работно време на лаборатория „Рамус“ в жк. Дружба:

пон. - петък: 7.00 - 18.00 ч.

събота: 8.00 - 18.00 ч.

неделя: 8.00 - 15.30 ч.

 

В документите за пътуване ще откриете специален талон за 20% отстъпка от цената на PCR теста, който е необходимо да предоставите, за да се възползвате от намалената цена на услугата. Препоръчително е тестът да бъде направен веднага след пристигане в България. За целта, моля, изпратете до 2 дни преди обратния полет e-mail с предварителна заявка за провеждане на PCR в „Рамус - Дружба“ до адрес administration@teztour.bg, като посочите за колко човека става дума. Така ще можем да информираме лабораторията предварително за натоварването, за да протече по-гладко организацията в пункта в деня за тестуване. Можете да дадете проба във всяка една от лабораториите на Рамус по намалената цена, стига тестуването да е направено до 24 часа след влизане на територията на България. Горещо препоръчваме на нашите туристи да направят теста си непосредствено след кацане на летището в София или най-късно на следващия ден.

 

След като се сдобиете с отрицателния резултат от лабораторията, той трябва да бъде изпратен на електронния адрес на РЗИ София (тъй като летище София е в техния район), от където трябва да се изчака обратна връзка за освобождаване от карантина.

 

Внимание ! Освобождаването от карантина може да отнеме известно технологично време, тъй като РЗИ не работи през почивните дни.

 

Мерки за безопасност на летището в Хургада

 

При пристигане на летището в Египет

 

  • Извършва се редовна стерилизация и дезинфекция.
  • Служителите и персонала спазват всички мерки за хиегиена и безопасност.
  • Носенето на маска на територията на летищата е задължително.
  • Поддържа се социална дистанция.
  • Прверява се температурата на пътниците и на персонала на летището.
  • Багажът се дезинфекцира преди да се постави на конвейерната лента.

 

Общ регламент за хотелско настаняване, посещение на археологически обекти и музеи.

 

Оперативни правила

  • Придобиването на „Хигиенен сертификат за безопасност“ от ггипетското Министерство на здравеопазването и Туристическата камара в съответствие с новия регламент са предпоставка за безопасното опериране на обектите за настаняване.
  • Ще се извършва редовен мониторинг на обектите за настаняване от страна на съвместни екипи на Министерството на туризма и антиките, на Туристическата камара и на международни консултантски фирми специализирани в сферата на хигиената.
  • Нарушаването на регламента ще се наказва с отнемане на лиценза на съответния обект.
  • Управата на обекта за настаняване подписва декларация, с която се задължава да спазва регламента и в случай на неговото нарушаване, ще понесе съответните наказания.
  • Информация за регламента относно мерките за хигиена и безопасност ще се предоставя на гостите в съответния обект за настаняване.

 

Почистване и дезинфекция

  • Редовна дезинфекция на всички общи пространства и помещения.
  • Хигиенисти ще съблюдават чистотата в цялата територия на обекта.
  • Редовно ще се почистват мебелите и текстилните повърхности в хотела и в туристическите обекти.
  • Ще се проветрява редовно в съответствие с правилата за централна климатизация установени от Министерството на здравеоопазването.
  • Задължително съблюдаване на безопасното изхвърляне на отпадъците съгласно напътствията на Министерството на здравеопазването и Минстерството на околната среда.
  • Ежедневна дезинфекция на пералните машини.

 

Тоалетни

  • Редовна дезинфекция на тоалетните и общите повърхности.
  • Поддържане на изрядна вентилация.
  • Постоянно снабдяване със санитарни материали и течен сапун.
  • Употреба единствено на хартиени кърпи за ръце.
  • Употреба единствено на кошове за отпадъци с педал.

 

Асансьори

Спазване на социална дистанция в асансьорите с указателни табели на пода.

Гостите и служителите трябва задължително да носят маска в асансьора.

Редовна дезинфекция на сансьорите и на общите повърхности в него.

 

Изисквания в хотелите

 

Посрещане на гостите

  • При всяко влизане в хотела, ще се измерва температурата на гостите.
  • Багажът ще се дезинфекцира преди настаняване.
  • Ще се поставят указателни табели на подовете за да се поддържа физическа дистанция.
  • Разплащането по електронен път ще се окуражава.

 

Настаняване

  • Максималното настаняване в стая е за двама възрастни с две деца (под 12 г.).
  • В стаите ще се предоставя за всеки гост индивдуален комплект с материали за безопасност, като маски, ръкавици, и мокри кърпи).
  • Стаите ще се дезинфекцират и ще се проветряват в продължение на 12 часа между напускането и настаняването на гостите.
  • Стаите и санитарните възли ще се вентилират и дезинфекцират ежедневно.
  • Мебелите и тесктилът ще се дезинфекцират с парни машини.
  • Спалното бельо и хавлиите ще се изпират на висока температура.

 

Фитнес зали и СПА-центрове

  • Общите повърхности и пространства ще се дезинфекцират и почистват редовно, а оборудването ще се разполага на съответната дистанция.
  • Не се допуска ползването на душовете във фитнес залите и СПА-центровете.
  • Не е разрешено ползването на джакузи, сауна, парна баня и услуги за масаж до второ нареждане.

 

Басейни и плажове в хотелите

  • Басейните и плажовете са отворени за гостите.
  • Басейните ще се дезинфекцират редовно.
  • Почистване на пространството около плажа и басейните (включително масите, столовете, шезлонгите и т.н.) след всяко ползване, включително преди отваряне и след затваряне.
  • Шезлонгите ще се разполагат на 2 метра отстояние един от друг.
  • Плажните хавлии ще се доставят по стаите.
  • Забавленията на плажа и басейна се ограничават.

 

Партита и обществени събития

  • Партита, обществени събирания и събития не се разрешават в хотелите.

 

Клиники и болници

  • Хотелите разполагат с контактни доктори и клиники.
  • Добре оборудвани болници (частни и държавни) се намират в близката околност.

 

Процедура по хотелите при положителна проба за COVID-19

  • Туристите са длъжни веднага да уведомят управата на хотела или лекар, в случай че проявят симптоми за COVID-19.
  • Управата на хотела е длъжна да докладва всеки положителен тест на Министерството на здравеопазването.
  • Необходимо е да се обособи един етаж от сградата (или помещения в непосредствена близост) за карантиниране на гости с лека или подозрителна симптоматика.
  • Хотелът ще покрие разходите за настаняване, храна и напитки на гостите с по-леки случаи на COVID-19.
  • Стаите на гостите с положителна проба за COVID-19 ще преминат през пълна и щателна дезинфекция без да се въвежда карантина в хотела.
  • Гостите с положителна проба за COVID-19, които са в тежко или критично състояние,ще бъдат настанявани в болница.
  • Министерството на здравеопазването ще покрива разходите за лечение на туристи с положителен резултат за COVID-19 до тяхното пълно възстановяване.
  • Близките контактни лица на заразените, споделяли една стая в хотела с тях, ще преминат безплатен медицински преглед осигурен от Министерството на здравеопазването и спрямо тях, ще бъдат предприети всички необходими мерки за безопасност. Ще могат да останат в хотела без доплащане (ако желаят).
  • Туристите с положителна проба за COVID-19, които пожелаят да се завърнат в родината си, могат да направят това изцяло на тяхна лична отговорност. Те трябва да координират пътуването си с техния туристически агент и да се съобразят с всички предпразни мерки регламентирани от Министерството на здравеопазването.
  • Туристите с положителна проба за COVID-19 могат да се приберат с друг полет в координация с техния туристически агент, в случай, че са пристигнали с чартърен полет. В случай, че са пристигнали с полет на египетски авиолинии, алтернативният полет ще се осигури (със същата авиокомпания, която са резервирали) без начисляване на глоба.

 

  • Ресторанти (във и извън хотелите)

 

Заведения за хранене

  • Образуването на опашки пред входовете се ограничава с предварителна резервация (чрез електронни приложения през телефона или по други начини).
  • Измерва се температурата на всеки гост преди влизане.
  • Препоръчва се плащане по електронен път.
  • Открита шведска маса не се допуска. Разрешава се „бюфет със сервиране“, като се спазва нужната физическа дистанция.
  • Масите се разполагат на два метра разстояние и отстояние един метър между хората настанени на една и съща маса с максимум 6 седящи места.
  • Ползване, възможно най-често, на посуда за еднократна употреба.
  • На всяка маса се поставят мокри кърпи за ръце,
  • Тесктилните покривки се сменят редовно и се изпират щателно след всяка употреба.
  • Ползването на наргиле се забранява.
  • Партита и събития не се разрешават в ресторантите.
  • Детските клубове остават затворени.
  • Поръчка на „храна за вкъщи“ се осъществява само при спазване на необходимата дистанция. Присъстието на клиента се ограничава само за съобщаване на поръчката и плащането, като изчаква отвън, пред ресторанта за поръчката си.

 

Кухни

  • Кухненските помещения се почистват основно, проветряват се и се дезинфекцират ежедневно.
  • Поддържа се дистанция между кухненските работници.
  • Работниците са задължени да спазват всички хиегиенни стандарти (да носят маски и ръкавици и често да си мият ръцете с вода и сапун.
  • Спазват се международните препоръки за безопасност и качество на храните.
  • Използват се само кошчета за отпадъци с педал.

 

Правила за туристически мероприятия

 

Гмуркане и водни спортове

 

Обслужващ персонал

  • Обслужващият персонал се обучава и запознава със симптоматиката и необходимите превантивни мерки свързани с COVID-19.
  • Температурата на персонала се проверява ежедневно.
  • Носенето на маска е задължително.
  • Носенето на ръкавици е задължително за всички служители заети в службите по чистота и хигиена, кухнята, зареждането на гориво, поддръжката на оборудването за гмуркане.
  • Интервалът между отпуските на всеки служител е минимум 60 дни.

 

Гмуркане, шнорехилинг центрове за водни спортове.

  • Осигуряват се материали за дезинфекция и почистване на ръцете.
  • Ползват се химикалки за еднократна употреба.
  • Препоръчва се заплащане онлайн и по електронен път.
  • Масите се поставят на два метра отстояние, а столовете се разполагат през един метър в тренировъчните помещения.
  • Препоръчва се на клиентите да използват собствено оборудване за шнорхелинг.
  • Повърхностите и общите площи редовно се почистват с натриев хипохлорит, кислороден пероксид и спирт със 70% концентрация.
  • На различни места се поставят инструкции на няколко езика за превенция срещу COVID-19 и мерки за безопасност.
  • Поддържа се регистър на клиентите и служителите на борда на плавателните средства.

 

Дезинфеция на оборудване за гмуркане, шнорхелинг и водни спортове.

  • Цялата екипировка (кислородни бутилки, маски и шнорхели, BCD и неопренови костюми) се дезинфекцират, като се потапят във вода примесена с белина.
  • Оборудването се почиства и дезинфекцира след всяка употреба. Използване оборудване, което още не почистено се съхранява на отделно място.
  • Центровете за водни спортове трябва да подменят редовно екипировката си.
  • Не се препоръчва на клиентите да споделят своето собствено оборудване и носят лична отговорност за неговата дезинфекция.
  • Екипировката използване по време на водните спортове, като кайт-сърф, уинд-сърф, парасейлинг и водни ски, се измива с вода и се оставя да изсъхне на слънце за поне един час.

 

Мероприятия с плавателни съдове.

  • Разрешава се плавателните съдове да превозват пътници в рамикте на 50% от капацитета си.
  • Проверява се температурата на туристиет преди да се качат на борда.
  • Носенето на маска е задължително.
  • Повърхностите и общите пространства редовно се почистват с натриев хипохлорит, кислороден пероксид и спирт със 70% концентрация.
  • Препоръчва се на клиентите да използват собствени хавлии и прибори за хранене на борда.
  • Използват се прибори и посуда за еднократна употреба.
  • Поддържа се дистанция при влизане и излизане от водата. Не се допускат повече от двама човека на долната палуба.
  • Осигуряват се предпазно оборудане, комплект за първа помощ и антипиретици.
  • Храната на борда се поръчва от фиксирано меню (кухнята на борда следва указаните по-горе правила за работа).

 

Процедурни мерки в случай на положителна проба за COVID-19 на борда на плавателен съд.

 

  • Една каюта се предвижда за карантина на борда, изключвайки каютата разположена в близост до аварийния изход.
  • Ако пътник или член на персонала прояви симптоми за COVID-19, е необходимо веднага да уведоми екипажа на плавателния съд и да бъде изолиран веднага в каютата предвидена за карантина.
  • Използването на климатици в каютите е ограничено, за да се позволи редовната циркулация на свеж въздух.

 

Сувенирни магазини

  • На клиентите се предоставят еднократни маски и ръкавици.
  • Поставят се обозначителни знаци на пода за поддържането на физическа дистанция.
  • Поставят се табели с инструкции да не се докосват артикулите в магазините.

 

Правила за превоз на туристите (с автобус, лимузина, голф колички)

 

  • Превозните средства ще оперират с максимум 50% от капацитета си, оставяйки по едно свободно място до всеки пътник в автобуса или голф количката. В лимузина ще се допускат маклсимум 2-ма пътника.
  • Не се разрешава пътници да седят на предните седалки в лимузини или голф колички.
  • Предоставят се дезинфектант и санитарни кърпи за ръце. Извършва се цялостно почистване, дезинфекция и проветряване преди и след всяко пътуване.
  • Пътниците и шофьорите за задължени да носят маски по време на цялото пътуване.

 

Правила за посещение на археологически обекти и музеи

 

  • Ежедневна дезинфекция ще се извършва на алхеологическите обекти и музеи преди отварянето им, под наблюдението на екип от специалисти.
  • Ежедневно се измерва телесната температура на служителите.
  • Проверява се температурата на посетителите преди влизане в археологическите обекти и музеи.
  • Поставят се обозначителни знаци на подовете за поддържане на социална дистанция.

 

Туристически групи и екскурзии

  • Туристическите групи няма да надвишават 25 човека (до второ нареждане). Екскурзоводите са задължени да носят маски и да използват безжични микрофони в музеите. Слушалките се стерилизират след всяко ползване.
  • Туроператорите са длъжни да осигурят маски на туристите и техните придружители.
  • Поддържа се социална дистанция по време на посещението на музеите и археологическите обекти.
  • Максималният брой посетители разрешен в музеите и закритите археологически обекти е:
  • 200 посетители на час в Египетския музей в Тахрир и 100 посетители на час в останалите музеи;
  • 10 – 15 посетители в пирамида или гробница (взависимост от големината на помещението).
  • Посещения на групи с ученици, студенти или правителствени организации трябва предварително да известят арехеологическите обекти и музеи минимум 48 часа преди планираното си посещение, като групата не бива да надвишава 15 човека + водача и до максимум 5 посещения на ден.

 

Застраховка „Помощ при пътуване“ и покритие за COVID-19 ?

 

Всеки турист на ТЕЗ ТУР закупил туристически пакет разполага в документите си за пътуване със застрхователна полица към ЗД „Евроинс“, която покрива медицински разходи свързани с диагностика и лечение на акутни заболявания, включително за COVID-19 !Моля, запознайте се с общите условия на застрховката и с инструкциите описани във Вашата полица.

В случай, че турист на ТЕЗ ТУР се окаже с положителна проба за COVID-19, ще се наложи да остане в страната за лечение или допълнителен престой в резервирания хотел до получаване на отрицателна проба за вируса. Ако лицето притежава валидна застрахователна полица към ЗД Евроинс, всички медицински разходи свързани с диагностиката, евентуалното лечение и хоспитализация на лицето, ще бъдат за сметка на застрахователя или на египтеските власти, в случай, че лечението се провежда в държавна болница.

Внимание: лица с положителна проба за COVID-19 няма да бъдат допускани на борда на самолета и в автобусите на ТЕЗ ТУР заради безопасността на останалите пътници.

 

 

В случай на нужда, оставаме на разположение на спешните ни телефони:

 

GSM +359894 445624 (дежурен телефон на TEZ TOUR България: понеделник-петък 09:30-18:00 ч и събота 09.30 – 16.00 ч)

 

Тез Тур Ви пожелава здраве и спокойствие !

Червено море Ви очаква за нови слънчеви емоции и морски приключения !



„Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването им приемате употребата на „бисквитките“ от наша страна. Научете повече
Разбрах